Rodinné domy od projektu po předání na klíč

Hledáte stavební firmu, která vám postaví rodinný dům na klíč a to doslova. Realizace výstavby Vašeho domu od projektu, až po předání dřevostavby k nastěhování.
Kontaktujte nezávazně společnost Spirax s.r.o., která se specializuje na nízkoenergetické dřevostavby. Firma má bohaté zkušenosti v oboru, ve kterém působí a nabízí dřevostavby na klíč. Zajímavý výběr jejich projektů, ze kterého si můžete vybrat bungalov, podkrovní i patrová rodinný dům. Projekt můžete mít i svůj nebo si navrhnout dřevostavbu podle svého vkusu a požadavků. Cena za projekt v rámci výstavby rodinného domu na klíč je i tak velice příznivá.
Dřevostavby Vám přinesou nejen pohodlné a komfortní bydlení, ale také značné úspory při vytápění rodinného domu. A všichni dobře víme, že se nejedná o malé částky díky neustálému zdražování energií. Oproti jiným rodinným domům je technologie dřevostavby tou správnou volbou, které přináší mnoho dalších výhod. Díky tomu se dřevostavby těší velké oblibě.
Při výstavbě dřevostavby máte u firmy Sprirax s.r.o. na výběr ze tří technologií a tak si vybere opravdu každý z Vás. Jednoznačně použité materiály touto firmou při jakékoli technologii výstavby jsou výhradně certifikované stavební materiály, především o renomovaných výrobců na našem Českém trhu.
Výstavba nízkoenergetické dřevostavby je časově méně náročná oproti jiným druhům výstavby a to především díky tak zvané suché technologii výstavby. Mokré procesy každou dobu výstavby rodinného domu prodlužují o vysychání.
Dřevostavby stavěné v Čechách získávají mnoho příznivců nejen mezi mladými investory, jak tomu bylo před lety. Tyto typy domů jsou s náskokem rozšířeny především v sousedním Rakousku nebo Německu.
Navštivte internetovou firemní prezentaci firmy Spirax s.r.o. a získejte přehled a více informací o dřevostavbách, projektech i samotné výstavbě.
Jana Kloudová
 

Dřevostavby na klíč, pohodové a úsporné bydlení

Dřevo jako stavební materiál se používá nejen pro výstavbu rodinných domů. Využití technologií výstavby je mnohostranné a využitelné i pro nástavby, přístavby již stávající domů a budov, ale i pro výstavbu bytových domů, sportovních areálů, mateřských škol i administrativních budov.
Německo, ale i Rakousko využívá dřevostavby již ve značné míře podílu na trhu ve stavebnictví.
V oblasti stavebnictví jsou každopádně dřevostavby na vzestupu a to z mnoha dobrých důvodů. I když ve srovnání se zahraničím tvoří stále nižší procento.
Naproti tomu Irsko, Amerika, Skandinávie jsou známé běžně používanou technologií sloupkové metody dřevostaveb. V těchto zemích naopak technologie na bázi dřeva pro bydlení v rodinných domech převládá.
Tahem na branku u dřevostaveb jsou především její velmi dobré tepelně izolační schopnosti a díky tomu se tyto rodinné domy nejčastěji hodnotí především jako nízkoenergetické ale staví se i menší míře jako domy pasivní.
Úspory oproti jiným stavbám jejich majitelům šetří nemalé finanční prostředky, které mohou využít jiným způsobem. Obytný prostor dřevostavby je rovnoměrně ohřívaný a nástup teploty je rychlý. Stěny dřevostavby v interiéru nechladí, v domě se pocitově cítíte velice příjemně.
Kvalita dřevostaveb na našem trhu je dána výběrem stavebních prvků. Tyto musí být certifikovány a tím je zaručeno, že Váš budoucí domov nebude stavěn z podřadných či neschválených materiálů na Českém trhu.
Rychlost výstavby oproti běžným technologiím je dalším bodem navíc ve prospěch dřevostaveb. Doba 3 – 4 měsíců je standardem pro výstavbu rodinného domu střední velikosti bez podsklepení.
Z průzkumu se nejvíce budoucích majitelů přiklání k typu domů ve stylu Bungalovů, kde praktičnost a náklady do investice jsou velice příznivé a přijatelné pro velkou část investorů. Dřevostavbu na klíč pořídíte dnes i za 1 milion s dispozicí 2+1 nebo 3+1 se zázemím za 2 miliony.
Projekty typových domů, ať již zmíněných Bungalovů, domů podkrovních či patrových je nepřeberné množství a tak si vybere každý z Vás.

Úsporné domy s firmou Spirax s.r.o.

Vlastnit rodinný dům je cílem mnohých z Vás a v dnešní době je třeba zohlednit i spotřebu energií v běžném provozu. Dřevostavby tomuto trendu odpovídají ve všech směrech. Již při pořizování a samotné výstavbě vychází cena rodinného domu mnohem příznivěji. Nízkoenergetický standard zaručí úsporu nemalých částek vynaložených na vytápění domu. Dřevostavby jako takové jsou téměř bezúdržbovými rodinnými domy.
Nízkoenergetická dřevostavba je následně realizována podle předem dohodnutých etap, které jsou obsaženy ve smlouvě o dílo. Samotná výstavba těchto nízkoenergetických rodinných domů, je však také mnohem rychlejší, než klasický klasická výstavba z cihel a díky samotné konstrukci dřevostaveb je možné její výstavbu provádět téměř celoročně.
Dřevostavby firmy Spirax s.r.o. patří mezi nízkoenergetické rodinné domy. Výstavba trvá mnohem kratší dobu, než stavby domů z běžných stavebních materiálů. Díky technologii a použitých osvědčených stavebních materiálů dřevostaveb šetříte výrazně na spotřebě energií oproti jiným stavbám. Náklady na pořízení nového rodinného domu na klíč jsou tedy mnohem nižší, než klasické výstavby a díky prověřeným stavebním materiálům ze dřeva získáte pohodlné bydlení s veškerým komfortem.
Firma Vám zajistí Vám i veškeré služby od naplánování průběhu výstavby a až po kompletní realizaci Vaší nízkoenergetické dřevostavby. Ceny dřevostaveb jsou u firmy velmi příznivé a jistě stojí zato navštívit webové stránky Spirax.cz, kde najdete podrobné informace, které Vás mohou zajímat. Můžete si také dohodnout nezávazné setkání přímo v kanceláři firmy.
Rodinné domy a jejich výstavbu s Vámi společnost Spirax s.r.o. pečlivě naplánuje i od žádosti o úvěr, přes kompletní realizaci výstavby až po předání klíčů od Vašeho nového rodinného domu. Už při samotném výběru dřevostavby na klíč Vám vyjdou pracovníci vstříc s výběrem ideálního řešení Vaší představy projektu – celkového vzhledu domu, uspořádání místností, výběru vybavení a zařizovacích předmětů.
Nejvíce preferovanými jsou v tomto směru nízkoenergetické dřevostavby typu Bungalov, které také patří mezi nejoblíbenější řešení typů rodinných domů. Díky nižším cenám si tak u typu rodinného domu Bungalov můžete dopřát například větší komfort ve vybavení domácnosti a za každoročně uspořené peníze na energiích si můžete dopřát třeba skvělou dovolenou.

Rodinné domy s pohodlím a komfortem

Dřevostavby jsou dnes již velmi oblíbené nejen v severských zemích, odkud pocházejí, ale jejich obliba neustále roste i u nás. Co vede tolik zákazníků k pořízení dřevostavby? Dřevo je nenahraditelný stavební materiál, který působí příznivě na lidskou psychiku.
Dřevostavby přináší zdravé bydlení
Dřevo dokáže vyrovnávat vlhkost v interiéru a podobné vlastnosti má také sádrokarton. V dřevostavbách je proto stabilní klima a tyto rodinné domy nabízejí ideální bydlení také pro astmatiky a alergiky. Dřevostavby mají navíc výborné tepelně izolační vlastnosti.
Vyšší povrchová teplota dřeva se kladně projevuje zejména v zimě, kdy je v dřevostavbě příjemné teplo a k vytopení stačí úsporný topný systém, není třeba nejprve vyhřívat zdivo, jako u domů z klasických materiálů. Bydlení v dřevěném domě je pocitově o mnoho příjemnější a zdravější.
Dřevostavby SPIRAX s.r.o
Firem nabízejících dřevostavby na klíč je dnes na trhu mnoho, ale jak si vybrat tu, která Vám poskytne záruku, spolehlivost a serióznost? Levné dřevostavby, bungalovy a rodinné domy na klíč staví zkušená stavební firma, která Vám nabízí výběr domů podle Vašeho vkusu a finančních možností.
Výhodou dřevostaveb je rychlost výstavby a příznivá cena. Dřevostavba na klíč je komplet postavena za 3 – 4 měsíce a průměrná cena domu na klíč se od firmy Spirax s.r.o. pohybuje mezi 18 – 19.000,-Kč za jeden metr čtvereční zastavěné plochy a to včetně základové desky a včetně DPH. Rodinné domy jsou stavěny osvědčenou sloupkovou metodou, která tvoří sendvičové stěny, opatřené finální stěrkovou omítkou, takže ve výsledném efektu dřevostavbu nerozeznáte od staveb z klasických materiálů. Střecha dřevostavby je většinou valbová, tvořena příhradovými vazníky s taškovou krytinou.
Vytápění dřevostaveb je úsporné
Výborná izolace sendvičových stěn a vysoký tepelný odpor konstrukce dřevostavby zaručuje velmi nízké tepelné ztráty domu a stejně nízká je i spotřeba energie. Náklady na vytápění rodinných domů z moderních konstrukcí na bázi dřeva s dostatečnou tloušťkou tepelné izolace jsou podle zkušeností uživatelů mnohem nižší než u domů z klasických materiálů. Kvalitní izolace ve stěnách a stropech dřevostaveb snižuje tepelné ztráty. Elektrické vytápění je levné a díky dobré izolaci zde výrazně uspoříte. Dřevostavby SPIRAX s.r.o. dosahují vyššího tepelného odporu, než požadují současné normy. Více se dočtete na stránkách dřevostavby firmy Spirax s.r.o., kde Vám firma nabídne i typové projekty za velmi zajímavou cenu a nebo se inspirovat a vytvořit si návrh vlastního projektu Vašeho vysněného domu.
Mich.žat.
 

Doporučení ještě před koupí pozemku na dřevostavbu

Nespěchejte s nákupem pozemku pro výstavbu dřevostavby. Zvažte nejprve maximální výši ceny za koupi parcely, kterou můžete s ohledem na své možnosti investovat. Možnosti kde hledat pozemek jsou ponejvíce realitní internetové servery. Ale zde je potřeba počítat mnohdy s nemalou provizí realitní kanceláře.
Pokud jste si vybrali oblast kde chcete postavit, zkuste navštívit i webové stránky obcí. Mnohdy sami obce prodávají pozemky a ceny jsou zajímavé. Stačí pak projít oficiální stránky obce, pokud nenajdete, neváhejte a zavolejte s dotazem přímo na obecní úřad. Útrata za hovor Vám v případě úspěšné koupi ušetří mnohonásobně víc.
Zohledněte při koupi, zda je pozemek ve svahu. Znamenalo by to zvýšené náklady na základovou desku pro dřevostavbu. Stejně jako pozemek na skalnatém podloží. Ale není nic snazšího než se přeptat již stavících nebo bydlících budoucích sousedů.
Zjistěte, kde jsou u pozemku uloženy inženýrské sítě (voda, elektřina, kanalizace, plyn). Větší vzdálenost od pozemku a dotažení na pozemek není laciná záležitost. Pokud není kanalizace, je potřeba počítat s výdaji na zbudování jímky. Někdy se setkáte i s parcelou, kdy je nutné počítat s výstavbou kopané nebo vrtané studny jako zdrojem vody pro dům. Takové náklady mohou být dosti značné a pohybují se v řádech desítek tisíc.
Pokud již máte vybraný projekt domu, zvažte, zda je velikost pozemku dostačující. Zda regulativa obce umožňují realizovat stavbu. Některé obce například nepovolí moderní styl domu, trvají na barvě střešní krytiny, úhlu sklonu střechy. To vše je potřeba zohlednit před výstavbou dřevostavby a koupí stavebního pozemku. Některým obcím je naopak jedno, jaká stavba vyroste a omezení výstavby není žádné.
Zjistěte si alespoň přes internet, kdo je vlastníkem přístupové komunikace. Pokud to není obec, mohou nastat s jiným vlastníkem komplikace v přístupu na pozemek. Je-li toto ošetřeno věcným břemenem chůze a jízdy (zápisem na příslušném katastru), ještě nejásejte. Je to sice velké plus, ale zjistěte jak to je se svozem odpadu, v zimě s údržbou komunikace.
Pokud si na koupi berete hypotéku, banky mnohé prověří, ale jak se říká – dvakrát měř, jednou řež. Vyplatí se zjistit co nejvíce informací ještě před podpisem kupní smlouvy. Chcete přeci bydlet v klidu, pohodě a výhody dřevostavby si vychutnávat a ne řešit úskalí, o kterých jste netušili.
Ještě jedna věc mě závěrem napadá. Navštivte příslušný stavební úřad. I tam se ptejte na regulativa pro danou obec, nechte si ukázat mapu obce, kde můžete zjistit v územním plánu i výstavbu nejen pro bydlení, ale i průmyslové zóny apod. Určitě nechcete po třech letech, kdy jste už zabydleni, zjistit že kousek od Vás začínají stavět sklad, kam denně bude jezdit „X“ kamiónů. Optejte se také, zda pod pozemkem nebo jeho částí nevedou sítě O2.cz – Telefónica, drenážní potrubí z okolních pozemků apod.
Chcete-li pomoci nebo zjistit více informací, navštivte naše firemní stránky Spirax s.r.o. nebo nám zavolejte. Odpovíme na Vaše dotazy a pomůžeme Vám s koupí stavební parcely pro dřevostavbu.
 

Garážová vrata od výrobce

Mezi přední výrobce všech druhů vrat i průmyslová vrata v naší zemi jednoznačně patří společnost Doorhan vrata. Tato společnost má mnohaletou tradici ve strojírenské výrobě  v oboru vrat má několik ocenění a to i dokonce atestů kvality práce, či certifikátů jakosti.
Tato ocenění jsou pro tuto společnost tím nejvyšším uznáním její dobře odvedené práce a nemalý podíl na tom má i ten fakt, že ji kladně hodnotí zákazníci, co si její výrobky nemohou vynachválit v různých diskusích, ale i přímo na stránkách výrobce. Tato firma vyrábí různé druhy vrat, například garážová vrata.
Společnost Doorhan vrata se tak může řadit mezi naše přední firmy, které se mohou pyšnit tím, že je pro ně přednější kvalita na úkor kvantity. Někdo může namítnout, že tímto postojem moc nevydělají, ale opak je pravdou. Právě kvalita je zárukou toho, že zákazník se vrátí právě k této společnosti, neboť má jen kladné zkušenosti a co více, při sebemenším problému je společnost ochotna ihned vše řešit, což v naší zemi stále není standardní.
Kdo jiný by měl být k zákazníkovi vstřícnější než výrobce? U nás se stále mnoho firem drží spíše hesla „kup a neotravuj“, ale co již pomalu začít užívat heslo „náš zákazník, náš pán“? To je asi pro mnoho firem přítěží, bohužel tomu odpovídá i kvalita jejich výrobků.
Pokud zákazník chce sekční garážová vrata  kvalitu a vstřícný přístup, neměl by se zajímat o levné a nevstřícné firmy. Informace lze nalézt v dnešní době velice snadno na internetu a po pár referencích si může každý udělat obrázek sám. Pokud je na někoho samá chvála, zavání to též neseriozně, ale lze to snadno ověřit přímo u výrobce. A to třeba tím, zda Vám umožní nahlédnout do jejich prostor. Pokud Vám firma dokáže vyhovět na většinu vašich přání a jako bonus, když se optáte na kvalitu, či nějaký certifikát kvality, Vám bez meškání představí jejich ocenění, jste ve správné firmě. Přesně takto se chovají u společnosti Doorhan vrata, vždy vás vřele přivítají a v rámci daných možností jsou schopni Vás i provést výrobními prostory.

Media relations

Media relations je možné, jako jednu z forem public relations, přirovnat k souboru opatření, které mají za cíl, díky udržování dobrých vztahů s médii, vytvoření pozitivní publicity podniku v médiích. Media relations také rozhodně nejsou zanedbatelnou částí celého public relations podniku, jelikož dle některých autorů se jedná o významnou část PR a mohou zahrnovat až 80% celkových aktivit v rámci PR. Pokud se podíváme na zařazení PR do podnikového řízení ještě hlouběji, jsou public relations součástí marketingového komunikačního mixu podniku, jednoho z marketingových 4P, které tvoří product, price, place a promotion, kam se řadí i PR. A je to právě marketingová komunikace, která se svými prvky, mezi nimiž je také právě PR, přispívá k dosažení stanovených marketingových cílů podniku. Začínají se také objevovat názory, že prostředkem k ovlivnění nákupního chování spotřebitelů a tím pádem k naplnění marketingových cílů podniku se v čase mohou stát právě public relations a jejich forma media relations.
Lidé totiž ve velkém přestávají věřit reklamě, jelikož je zaplacená a začínají spíše věřit sdělením, která jsou zprostředkována třetí stranou, v tomto případě médii. Z toho důvodu by si podniky měly uvědomit, že síla media relations stoupá a že je v ní velký potenciál. Teoretickým východiskem k identifikaci tohoto přístupu budou Grunigovy 4 modely PR, které se vyznačují jistými charakteristikami. Právě tyto charakteristiky budou pomocí analýzy media relations v podniku zkoumány a po jejich zjištění bude identifikován přístup k vedení media relations dle jednoho ze 4 zmíněných modelů. Následně bude provedeno doporučení k dalšímu vedení media relations v podniku. Cíle práce bude dosaženo pomocí zodpovězení formulovaných výzkumných otázek na základě rozhovoru se specialistkou komunikace podniku, analýzy interních materiálů podniku, mediální analýzy provedené nástrojem Anopress IT a analýzy informací získaných z oficiálních internetových stránek podniku.

PR články

PR Public relations

1. Mysli jako novinář, a ne jako obchodník. PR odborníci by měli pochopit a myslet jako novináři při doručování zpráv. 
2. Nemysli jako matematik. Platí na Vás fráze jako: „Šel jsem do PR, protože jsem měl špatné výsledky v matematice.“ Podkopává to vaši důvěryhodnost. V dnešním podnikatelském prostředí je měření v analytics, a schopnost kvantifikovat výsledky nezbytné. 

PR Public relations

3. Bát se přiznat neúspěch. Musíte mít odvahu přiznat selhání, ale nikdy to nemůžete přijmout za své. Nemusíte se bát přiznat, že interní procesy selhávají a být připraveni překalibrovat v případě potřeby. 
4. PR se nedá měřit. I když je pravda, že měření public relations oproti reklamě je srovnávání jablek a hrušek, PR se dá měřit. Pro náš PR průmysl je důležité být viděn na stejné úrovni s naší konkurencí dále musíme být schopni vyčíslit naši práci. Sociální média musíme řídit nákladově efektivním způsobem.
5. Změňte přístupy pro každou Pinterest a Twitter, je MySpace nebo Second Life, lepší sociální síť? Jsou sociální sítě, které vadnou a umírají, nebo se jim nepodaří vzlétnout. V této době, uzavíráme velké sázky, ale musíme jednat inteligentě a opírat se o výzkum a analýzy. 

PR Public relations

6. Trpí komplexem méněcennosti PR má tendenci chovat se jako druhořadé, za reklamu a marketingem. V dnešním mediálním prostředí, je zde jedinečná příležitost pro PR. Chcete-li tak učinit, musíte se vzdělávat sami na ostatní marketingové disciplíny a pochopit větší soustažnost. 
7. PR je levné a vzrušující. Mnoho PR profesionálů je hrdých na svou schopnost vytáhnout na poslední chvíli zázraky z jejich klobouků. Což je při práci v rámci většího hospodářského rámce neudržitelné, musíme plánovat dopředu (jak nejlépe umíme) a sladit naše úsilí s ostatními disciplínami, takže PR nežije samo a odděleně.

PR Public relations

Štítky: PR, Public relations

Komunikační problémy a strategie jejich odstraňování

Lidé jsou různí a rozdíly mezi nimi jsou způsobeny celou řadou okolností, které mohou
mít povahu kulturní či vzdělanostní. Tyto rozdíly souvisejí s pozicí člověka ve
společnosti, s jeho životní situací apod. Ovlivňuje nás také náš psychický stav, věk či
pohlaví. A právě tyto uvedené rozdíly způsobují narušení komunikace a následně
nesplnění jejího základního cíle, kterým je dorozumění. V problematice komunikace je
důležité rozlišovat dva pojmy, a to „porozumění“ a „dorozumění“. Zatímco porozumění
je pouze jednostranné, dorozumění je vzájemný vztah mezi aktéry komunikace, při
němž dochází ke sdílení stejného významu. Porozumět danému sdělení znamená tedy
pouze to, že v průběhu komunikačního procesu došlo k úplnému přenosu informace od
mluvčího k příjemci. Pokud však sdělovanému obsahu rozumí shodně mluvčí i
příjemce, můžeme mluvit o dorozumění. (Winkler, 1998)
V literatuře se setkáváme s různým výčtem komunikačních bariér. Například
Winkler (1998) řadí mezi nejčastější komunikační bariéry následující:
 Filtrování, kdy se jedná o záměrnou manipulaci s informacemi, s cílem učinit
je pro příjemce vhodnějším. Jedná se o typickou komunikační bariéru v životě
profesionálních organizací, kdy zdrojem je mluvčí.
 Výběrové vnímání chápeme tak, že příjemce obsah sdělení vidí, slyší a
následně interpretuje v závislosti na svých potřebách, motivacích, zkušenostech
a jiných osobnostních charakteristikách. Jedná se zpravidla o
nekontrolovatelný a neuvědomovaný proces, přičemž zdrojem je příjemce
sdělení.
 Emocionální stav člověka, přičemž zdrojem je opět příjemce sdělení. Stejnou
zprávu často přijímáme různě, a to v závislosti na tom, zda momentálně
prožíváme radost, štěstí či pocity úzkosti. Mezi extrémní emoce pak patří jásot
či deprese, které s velkou pravděpodobností způsobí potlačení efektivní
komunikace.
 Používaný jazykový systém, kdy mezi faktory, které nejvýznamněji ovlivňují
užívání jazyka patří věk, vzdělání a kulturní základ účastníků komunikace.
Zdrojem této komunikační bariéry je příjemce i mluvčí.
 Neverbální narážky, přičemž zdrojem je mluvčí.
 Rozpornost sdělení v čase, což znamená, že mluvčí vysloví v krátké době po
sobě sdělení významově odlišná či dokonce rozporná, čímž znemožňuje
příjemci jednoznačnou interpretaci. Zdrojem této komunikační bariéry je opět
mluvčí.
Efektivita komunikace bývá charakterizována jako „Sedm C“: (Foret, 1994):
 Credibility (důvěryhodnost): komunikace je postavena na atmosféře důvěry a
víry. Příjemce sdělení spoléhá na komunikátora, na kompletnost jeho
informačních zdrojů v dané problematice.
 Context (kontext): komunikační program musí být přiměřený reálnému
prostředí a kontext musí odpovídat sdělení. Je to důležité, protože efektivní
komuniakce vyžaduje podporu sociálního prostředí.
 Content (obsah): sdělení musí mít pro příjemce význam a odpovídat jeho
vlastnímu systému hodnot. Důležitá je i relevantnost odpovídající situaci
příjemce. Obsah determinuje publikum.
 Clarity (jasnost): vyjádření v jednoduchých pojmech je podstatné, a to tím
více, čím dále sdělení putuje. Instituce by měla vždy hovořit jedním hlasem,
nikoli hlasy několika.
 Continuity and consistency (kontinuita a konzistence): komunikace je nikdy
nekončícím procesem, který vyžaduje pro dosažení cíle neustálé opakování,
přičemž samotné sdělení musí být navíc konzistentní.
 Channels (kanály): jednou vytvořené komunikační kanály je potřeba náležitě
využívat, protože k nim má příjemce vztah a respektuje je. Vytvoření nových
kanálů je složité. Pro dosažení určitého cílového publika je nutné využívání
různých kanálů, přičemž i veřejnost jako příjemce si s různými komunikačními
kanály spojují různé hodnoty.
 Capability (schopnost veřejnosti): je potřeba počítat se schopnostmi
veřejnosti. Komunikace je nejefektivnější, jestliže vyžaduje co nejmenší
zvláštní úsilí na straně příjemce. Aby bylo tohoto dosaženo, musíme znát jeho
dosažitelnost, zvyky, schopnost číst, znalosti apod.
V některých případech se dokonce mohou samotná slova stát podnětem společenských
událostí. Jako příklad lze uvést špatný překlad jediného slova v odpovědi Japonska na
ultimátum Spojených států na konci druhé světové války, což přispělo k rozhodnutí
svrhnout atomovou bombu na Hirošimu. (Foret, 1994) Foret (1994) uvádí tři základní
rady:
 Není důležité, co se říká, ale co se tím míní.
 Nemůžete chtít říkat někomu něco, pokud tomu sami nerozumíte.
 Nejprve je nutné věci rozumět, a teprve potom to můžeme vysvětlovat druhým.
Jak vyplývá z výše uvedeného textu, rozdíly mezi lidmi vytváří faktory, které způsobují
narušení komunikace a tedy nesplnění jejího základního cíle, tj. dorozumění. Existuje
několik doporučení, které napomáhají dosažení významové shody mezi účastníky
komunikace a zároveň zvyšují efektivnost procesu komunikace. Jedná se o používání
zpětné vazby, trénink aktivního poslechu, užívání jednoduchého jazyka a kontrolu
emocí. (Winkler, 1998)
Zpětná vazba tvoří samostatný prvek celého procesu komunikace, přičemž její
univerzální funkce spočívá v tom, že teprve na základě ní může původní mluvčí zjistit,
došlo-li k dorozumění. Udělování efektivní zpětné vazby patří mezi nezbytné součásti
praocvních schopností každého manažera.
Aktivní poslech je rovněž základní prevencí proti vzniku nedorozumění. Jde o
užitečnou schopnost v běžném životě, ale i profesionální nezbytnost pro manažery a
jejich podřízené. Prostřednictvím aktivního poslechu lze zvýšit efektivitu vyjednávání a
ovlivňování lidí. Jde o činnost velmi náročnou na pozornost i energii posluchače.
Aktivní poslech můžeme charakterizovat intenzivní pozorností, vcítěním do záměrů a
postojů mluvčího, posloucháním se souhlasem a ochotou přijmout odpovědnost za
závěry rozhovoru.
Užití jednoduchého jazyka představuje další doporučení pro předcházení vzniku
komunikačních bariér. Zahrnuje
1. Přizpůsobení jazyku lidí, kterým je sdělení určeno.
2. V kontaktu s laiky nepoužívat odbornou terminologii.
3. Změnu skladby vět na jednoduché věty bez složitých souvětí.
4. Neuvádět zbytečná synonyma a neopakovat části vět jinými slovy. (tamtéž.)

Chcete snížit výdaje za elektřinu ve domě?

Zateplování fasád je v dnešní době považováno u novostaveb za běžné a dopředu je počítáno s tím, že bude vnější plášť vybaven tepelně-izolačním materiálem. Jestliže dům kupujete na klíč, odborníci doporučují zjistit si předem, jakými materiály je dům zateplen. Řešíte-li právě otázku zateplení, určitě si zjistěte maximum informací, abyste dokázali správně vybrat, protože zateplení nerovná se jen polystyren.
Zateplování fasád domu je jedním z hlavních opatření, jak snížit energie na vytápění domu. Teplo, které do objektu dodáváme má snahu unikat do prostředí s nižší teplotou, nejčastěji skrze obvodové zdivo, okna, dveře či střechu. Tomuto procesu nikdy nezabráníme, můžeme jej však minimalizovat vhodným opatřením.
Bez tepelné izolace je bod mrazu a rosný bod v konstrukci. Protože není konstrukce tepelně chráněna, dochází v ní ke kondenzaci vodní páry a velkých tepelných ztrát.
S tepelnou izolací je při správně navržené tloušťce izolantu rosný bod mimo konstrukci. Konstrukce tak zůstává suchá a minimalizují se tepelné ztráty.
Důvody pro zateplování fasád:
Ekonomické: snížení nákladů na vytápění o 30 – 60 % u rekonstruovaných objektů, u novostaveb instalace topné soustavy s nižším výkonem – za nižší cenu
Technické: zvýšení tepelné pohody uvnitř objektu, zvýšení povrchové teploty obvodové konstrukce a její schopnost více akumulovat teplo, snížení vlivu tepelných mostů a vazeb
Klimatické: vysoká odolnost vůči klimatickým změnám a teplotním výkyvům vlivem střídání ročních období
Estetické: vhodnou volbou barvy a struktury přispívá k okolnímu architektonickému rázu
Akustické: dochází ke snížení nadměrného hluku zvenčí
Zvýšení hodnoty nemovitosti